02 d’abril 2007

Nou conflicte lingüístic


Al supermercat Caprabo del carrer Sant Antoni Maria Claret de Barcelona, al voltant del número 330, hi ha una caixera que no t'atén, perque no t'entén, si et dirigeixes a ella en català.

Aquest cas però obre un debat important, doncs la pobra no és massa culpable. Fa només tres mesos que ha arribat aquí i l'han posada directament a un lloc d'atenció al públic sense explicar-li res del català ni de res.

Evidentment es tracta d'una il·legalitat, aquesta persona no pot estar al lloc de treball que ocupa, ara bé, costaria ben poc que la situació esdevingués legal. Tan poc com fer-li un petit curset, que amb 2-3 hores n'hi hauria més que de sobres, on se li expliqués que a Catalunya es parla català, i se li ensenyessin les coses més bàsiques que necessita per fer de caixera, o sigui simplement els números en català, les principals frases que poden dir-li, que no són més de 10, i el nom en català dels productes del supermercat.

Amb una simple classe i una petita "xuleta" que pugui utilitzar al lloc físic on treballa, n'hi hauria prou. Cosa que és aplicable amb més senzillesa encara als bars on es trobin amb el mateix problema.

Aquest cas apunta doncs a una responsabilitat més gran per part de l'empresa que no pas de la treballadora.