13 de maig 2010

La foto: Manipulació de l'opinió pública a la consulta de la Diagonal 3


Quan un ciutadà s'adreça a alguna taula de votació de la consulta de la Diagonal demanant informació, se l'adreça a un vídeo situat al costat de la mateixa taula. El vídeo, casualment, només informa de les opcions A i B, no de la C. El ciutadà que no té la informació suficient i recórre al vídeo, acabarà votant A o B, ja que no se l'informa de cap opció C.

8 Comments:

Anonymous Anònim said...

D'acord Carles però de debò que trobo a faltar que surti en Xavier Trias a explicar que això és una vergonya, que l'Hereu menteix, que aquesta gent s'han pulit una milionada absurdament, que hi ha uns interessos evidents d'obres i concessions... Cal que des de CiU doneu alternatives sense complexes. Potser cal un metro per la Diagonal, o una xarxa d'autobusos llençadores. No hi entenc i per això hi ha els experts... El missatge que es dóna des dels mitjans manipulats és que CiU no té alternativa, cosa que dubto que no la tingui. Penseu que ara ve un canvi que la gent està farta de polítics mentiders i llunyans. Heu de ser l'alternativa amb sinceritat, sentit comú, proximitat, servei... Albert

13:40  
Anonymous Anònim said...

Totalment d’acord Albert amb la teva apreciació, la falta de contundència política de CIU en aquet cas, es evident

El 30 de setembre de 2004, vaig ser responsable d’un escrit conjuntament amb els veïns, del tema del tram Besos I tram baix, I demanàvem una entrevista urgent amb el Regidor del Districte, en aquella època, el Sr. Narvaez, per donar trasllat urgent de les nostres demandes, malauradament no ens va citar per res..

Si en Carles ho creu adient, podria facilitar-li el escrit complet.


Es vol crear la idea que el tramvia és una necessitat òbvia per a una àrea metropolitana que camina cap a una major consciència ecològica, que vol ser cívica, moderna i europea.

Tot i el desplegament de mitjans per convèncer la població de les bondats del Tramvia, no s’ha soterrat l’oposició a un projecte que és injustificable des de la lògica de la mobilitat, per vàries raons


 Els ciutadans, han demanat històricament el perllongament del metro i autobús, perquè es clar que es tracta d`una xarxa de comunicacions més ràpida, economica i àmplia.

 L’autobús es un mig de transport públic col•lectiu que únicament requereix la compra dels vehicles. Al no necessitar de cap instal•lació addicional, es flexible a la demanda i es fàcil canviar d’itinerari de les línies, per exemple, creant noves línies a la platja en estiu.

 Implantació A o B, implicarà una reducció del servei d’autobusos, pues davant aquesta situació, l’ATM no permetrà que el tramvia circuli buit i sacrificarà els autobusos que calgui. Veiem doncs, que el sector públic dirigit per L’Ajuntament de Barcelona, està disposat a disminuir l’entrada d’ingressos a TMB, perquè el tramvia vagi ple, i doni una sensació d’èxit totalment falsejada.

 Es de rebut, l’aprovació per la compra de nous vehicles, impulsats per energies alternatives, menys contaminants y mes ecològiques, per la flota d’autobusos. Aquestes novetats seran el reflex visible d’altres canvis interns, resultat de la decisió de posar en funcionament un pla d’acció, en busca d’utilització de vehicles mes ecològics, ràpids y còmodes, mitjançant la compra de nous vehicles impulsats per energies alternatives i dotats de sistemes GPS, que permetran realitzar un seguiment continuo de l’evolució de cada vehicle en les seves respectives rutes.

 El Tramvia circularà pe la Diagonal, per trajectes ja coberts per línies d’autobusos i metro.

 Per contra, el tramvia necessita d’una inversió inicial major, ja que s’han de col•locar el carrils, i la catenària per l’alimentació elèctrica del motor. Les reparacions d’aquestes instal•lacions, així com del motor elèctric del tramvia son cares, i requereixen de personal qualificat, i es necessari molt manteniment, això fa que s’augmentin considerablement las despeses municipals.

 Presentat com una alternativa sostenible, no només circula sobre una catifa de gespa, sinó que ni tan sols pren terreny als automòbils que continuaran circula’n per la ciutat, i tendeix a escatimar l’espai i la prioritat de pas a vianants i ciclistes.

 Tot i el desplegament de mitjans per convèncer la població de les bondats del Tramvia, es tracta d’un tramvia imposat, no s’ha soterrat l’oposició a un projecte que és injustificable, dins de la lògica de la mobilitat.

 Impacte acústic dels combois i cables aeris per tota la Diagonal

 L’inici de les obres per construir el traçat, implicar un gran nombre de carrers aixecats i tallats, dies sense treballar cap operari, mentre ajuntament, Generalitat, Politics i empreses encara discutien el traçat definitiu o potser per falta de pressupost.

 Implantar un mitjà de transport guiat de superfície, que precisa d’una gran quantitat d’espai físic per al veïnat i un important esforç de reordenació urbana. Normalment, els vehicles privats no poden circular per les vies del tramvia.

 Penso que el tramvia, serà un pas mes per la privatització del transport públic.

saluacions
Joan

19:04  
Blogger Carles Agustí said...

Gràcies pels comentaris.

Comentar-vos que des de CiU estem fent un seguiment i denúncia permanent de totes les incidències que es van produint, amb roda de premsa diària per tal d'exposar-los. Hem demanat ja responsabilitats i cessaments pel caos en la consulta, i n'hem denunciat des del primer dia totes les carències i falta de garanties que hi ha.

CiU va donar suport a la consulta ja que és un acte necessari de proximitat i participació, el que no podiem preveure es que vulguessin portar-ho d'aquesta manera.

En tot cas us agraeixo, recullo i trasllado els vostres comentaris de que no arribem amb prou força. De totes maneres l'evidència parla per sí sola.

Respecte les alternatives, quan s'està portant a terme una consulta amb les errades i falta de garantia com aquesta, això és el primer que cal denúnciar, errades i manca de garanties i del més mínim respecte democràtic, és el fonamental. Posicionaments i alternatives ja hi ha hagut temps per debatre'ls i més que n'hi haurà.

A CiU pensem que la reforma de la Diagonal és necessària, però no creiem que ara mateix sigui la prioritat de la ciutat. Les opcions A i B ens generen molts dubtes, en part pels tramvies, en part per la mala resolució de la mobilitat i segur també perque la xarxa de transport públic de Barcelona no està resolta, no està encara ben resolta com per abordar una reforma d'aquesta magnitud, reforma que quedi clar hem de fer, però amb altres condicionants.

Gastar-se de l'ordre de 4 milions d'euros per organitzar una consulta plena d'incidències i sense garanties és una barbaritat en temps de crisi, com gastar-se 240 milions d'euros en reformar la Diagonal, com a mínim al moment actual.

Joan, respecte el tramvia, d'acord amb tu en que autobús i Metro han de ser prioritaris sobretot per resoldre precisament aquestes mancances de la xarxa de transport públic de Barcelona, però jo no descartaria, més enllà d'aquestes prioritats en que coincidim, que el tramvia també formi part del transport públic de Barcelona, té espai i pot donar un servei complementari en determinades zones que no podem menysprear.

09:53  
Anonymous Anònim said...

Hola,

Los empresarios de los centros especiales de trabajo, van comentando que va a salir una nueva ley de la lismi, principalmente para cerrar los centros especiales de trabajo.

¿Es cierto es rumor?

14:03  
Anonymous Anònim said...

la reforma de la Diagonal és necessària, però creiem que ara mateix la prioritat de la ciutat i de Catalunya es L'atur.

Desde el 23 d'abri, jo soc un mes de las llistes de desocupats del pais, pero no es el motiu de que la meva familia i jo, no votem a la consulta clarament manipulada, i que recorda els temps de la Dictadura

L’any 1971 l’alcalde franquista Porcioles va tancar l’ultima línia de tramvia a Barcelona, fent un primer pas, en la definició d’un model de mobilitat urbana centrat en el trànsit rodat i el metro. Però ara, en plena era de les noves tecnologies, reapareix l’idea de recuperar el tramvia com a transport col•lectiu,per el tàndem format per les administracions i les empreses, que desenvolupen el projecte,

Gastar-se 240 milions d'euros en reformar la Diagonal, com a mínim al moment actual, implicara que personatges trets de las novelas de Mario Puzzo, comentin que las autonomias han de contribuir el deficit igual com hofa L'esta Espanyol.

salutacios
Joan

10:31  
Blogger Carles Agustí said...

Benvolgut, el suposat rumor de modificació o nova llei de la LISMI no és cert, no està previst ni reformar-la ni fer-ne una de nova, almenys que sapiguem.

Restem però a la seva disposició per a qualsevol cosa que vulguin tractar amb nosaltres.

Gràcies.

23:02  
Blogger Carles Agustí said...

Joan,

Ara sortirà més d'un dient que cal abolir les autonomies com a causants del desori en el dèficit públic espanyol. I Jo els diré que tenen raó, es van inventar l'estat autonòmics per allò del "café para todos" i per diluir a Catalunya. Ara s'ho troben.

L'autonomia només té sentit per als territoris històrics i que vulguin tenir-ne com, evidentment, Catalunya.

23:05  
Anonymous Anònim said...

Millor explicacio, imposible, Chapeau

gracies Carles

Joan

07:29  

Publica un comentari a l'entrada

<< Home