20 d’octubre 2009

Conflicte lingüístic

He trigat més de 6 mesos a publicar aquest post, per veure si es produia algun tipus de disculpes o rectificació per part del Restaurant "Dio Mio" de Gràcia, situat al carrer Sant Agustí. No ha estat així.

El Restaurant Dio Mio, és un lloc al que hi acostumava a anar, per proximitat al lloc de treball, i per la relació qualitat - preu. Des del principi les cartes estaven únicament en castellà. I des del primer dia, de manera molt educada i amb plena confiança, vam demanar si en podia haver també en català. La resposta sempre era que s'hi havien de posar, que ho fan a mà i perdrien molt temps, però entenent que ho havíen de fer.

Finalment, un dia concret de farà més de 6 mesos, vam anar-hi com sempre, i com sempre vam demanar novament com estava el tema de la carta de menús en catàlà. Aquesta vegada la resposta no va ser la de sempre, la propietària del local va llençar una mena d'exabrupte tot dient que en castellà ja ens enteniem tots. Vam acabar de dinar, vam pagar i vam marxar.

Evidentment ja no hi hem tornat mai més. Desconec com li va el negoci, però si es dediquen a agredir el clients com van fer amb nosaltres, i més amb temes lingüístics enmig de Gràcia, dubto que tingui massa futur.

Mai és tard però per rectificar o disculpar-se.

3 Comments:

Anonymous Anònim said...

Una pregunta Carles. Tu saps si la Guàrdia Urbana com a agents públics estan obligats a dirigir-se als ciutadans en català, si els ho demanem. Fa uns mesos em van parar en un control d'alcoholèmia i la impresentable de l'agent –femenina– es va adreçar en tot moment en castellà. Fins i tot em volia fer signar un document en castellà sobre els meus drets davant la prova. Li vaig dir que apel.lant als meus drets li donés la volta al paper i em deixés signar en el meu idioma. Ella en tot moment s'adreçà en castellà. Tenia 25/30 anys aprox, és a dir feia poc que s'havia incorporat al cos. O sigui que parlava en castellà per militància i prepotència, però voldria saber si la funció pública m'ampara en demanar-li que s'adreci en català. Com a anècdota dir que li vaig demanar que anés ràpid que havia de recollir una de les filles i em va fer esperar 20 minuts!!! Servei al ciutadà. Aaah! I vaig donar negatiu com li havia avançat!!!Gràcies. Albert

09:04  
Blogger Carles Agustí said...

L'autor ha eliminat aquest comentari.

11:07  
Blogger Carles Agustí said...

Bé, fetes les pertinents consultes et puc dir que per a ser funcionari cal tenir el nivell de català. De fet aquesta és una de les proves i per tant no hi ha cap excusa per no exigir-lo ni per no parlar-lo. O sigui que la nioa efectivament t'estava provocant o aixecant la camisa.

El proper dia agafa-li nom i número i ens ho fas saber i ho denuncies.

11:18  

Publica un comentari a l'entrada

<< Home