20 de juliol 2009

Mals polítics, bons venedors

L'actual direcció del PSC-PSOE, sorgida del seu Congrés de Sitges, són tan mals polítics com bons venedors.

El cinisme, l'engany, la manipulació, la compra de persones i mitjans de comunicació, la mentida, el tot s'hi val, el creure que la gent és imbècil (herència sens dubte de la seva ideologia abans totalitària)... són elements nefastos en política, dels que allunyen a la gent de la participació política. Són els ítems que guien l'acció política dels actuals dirigents socialistes. L'absència d'ideologia dóna espai a tots aquests elements.

Per contra cal reconèixer que José Zaragoza i companyia, són excel·lents directors de màrqueting que han equivocat sens dubte la seva professió, per mal de la política, i per mal de les grans empreses que bé faríen de fitxar-los per aquest càrrec.

Muntar la que han muntat, amb l'habitual pràctica de compra de mitjans i periodistes, aprofitant les quatre molles que arriben amb el finançament, arribant al punt de donar per liquidat el catalanisme polític gràcies a l'acord de finançament, amb una perfecta sincronització i sequència preparada dels fets, i amb totes les peces ordenades (govern, partits, ERC, mitjans afins, mitjans no afins...) només pot ser cosa d'uns mestres del màrqueting. Creant una sensació general aprofitant-se de la confusió generada per ells mateixos i sense ser necessari ni donar xifres, i si alguna la donen se la inventen i tan amples. Uns mestres.

El seu error radica en que la política no és màrqueting, ni mentida, ni cinisme etc... sinó arguments, sentiments, convicció.... i quan passi l'onada de la previsible i perfectament muntada campanya de màrqueting, suraran els arguments i la política, i aquí perdran perque han equivocat el terreny de joc.